چرا مهمانداران، پروازهای اکانومی را به فرست کلاس ترجیح می دهند؟
وبلاگی در زمینه سفر ,گردشگری و صنعت توریسم

جمعه 29 فروردين 1399
ن : بنفشه

چرا مهمانداران، پروازهای اکانومی را به فرست کلاس ترجیح می دهند؟

همانطور که می دانید، هر کسی دوست دارد سطح کلاس پروازی خود را ارتقا دهد و با فرست کلاس و بیزینس کلاس پرواز کند… اما این مورد درباره مهمانداران هواپیما صدق نمی کند.

مهماندرا

اکثر مردم فکر می کنند که خدمه کابین ترجیح می دهند در پرواز فرست کلاس حضور داشته باشند و برای چند مسافر شیک و ثروتمند کار کنند تا اینکه مجبور باشند به صدها مسافر در کابین اکانومی کلاس سرویس دهی کنند. اما بر اساس بررسی های صورت گرفته این تصور کاملا غلط است.

مهماندار

روند ارتقا شغلی در شرکت های هواپیمایی

روند ارتقا برخی از شرکت های هواپیمایی اینگونه است که خدمه باید اول از پروازهای اکانومی شروع کنند و سپس به بیزینس کلاس و فرست کلاس برسند. اما بعضی دیگر از شرکت ها حق انتخاب را به عهده خدمه می گذارند.

نظر خدمه درباره پروازهای اکانومی و فرست کلاس

نتایج مصاحبه با چند مهماندار نشان می دهد: با اینکه خدمه در کابین فانتزی فرست کلاس باید به ۱۰ نفر به جای ۱۰۰ نفر در کابین شلوغ و محدود اکانومی کلاس رسیدگی کنند، اما درخواست های مکرر مسافران فرست کلاس، مهمانداران را خسته تر می کند.

مهماندار

هیثر وایلد، یکی از مهمانداران اسبق می گوید: “کار کردن در پروازهای اکانومی خیلی ساده تر از فرست کلاس است. وقتی با اکانومی پرواز می کردیم، همه چیز راحت تر بود. مهماندار ارشد در هواپیما تمام اعلانات و تشریفات را به انجام می رساند و بر وظایف و مسئولیت های مهمانداران دیگر -که پذیرایی از مهمانان بود- نظارت داشت. او حتی راهروها را بررسی می کرد تا چیزی از قلم نیفتاده باشد”.

مهماندار

وی در ادامه افزود: “اما وقتی که با فرست کلاس پرواز می کردیم، هیچ زمانی برای استراحت نداشتیم و باید هر ثانیه از مسافران پذیرایی می کردیم. ما باید مکررا از مسافران می پرسیدم که آیا به چیزی احتیاج دارند یا خیر تا احساس هیچ کمبودی نداشته باشند. این وضعیت باعث می شد احساس کنم گارسون آسمان هستم”.

نورالیا مازلان یکی دیگر از مهمانداران گفت: “کار کردن برای ۱۰۰ نفر در پرواز اکانومی همیشه برایم لذت بخش تر و راحت تر از رسیدگی به ۱۶ مسافر در فرست کلاس بود”.

مهماندار

“در پرواز اکانومی، مسافران غذایشان را می خورند و خیلی شکایت نمی کنند. بعد ما زباله ها را جمع آوری می کنیم و تمام… نور کابین را کم می کنیم و آماده خوابیدن می شویم.”

چند مصاحبه دیگر با مهمانداران هواپیما صورت گرفته و نتایج آن به قرار زیر است:

مسیرهای پروازی هواپیما می تواند با رفتار عجیب و غریب و عادات ناخوشایند مسافران فرست کلاس و بیزینس کلاس رابطه مستقیم داشته باشد. به عنوان مثال: اکثر مهمانداران از کار کردن برای پرواز فرست کلاس در مسیر لس آنجلس بیزار هستند.

هر مسافر فرست کلاسی که به مقصد فرودگاه لاکس (LAX airport) لس آنجلس پرواز می کند، یک پرنسس است و از خدمه انتظار دارد که با او مثل یک شاهزاده رفتار کند. آنها در ذهن خودشان فکر می کنند که یکی از افراد مشهور جهان هستند و درخواست های عجیب و غریبی دارند.

مهماندار

در شرکت های هواپیمایی دیگر، مسافران بیزینس کلاسی که بین نیویورک و لندن یا نیویورک-میامی پرواز می کنند، به شدت پر رو و بی ادب هستند.

به نقل از یک مهماندار: “در پرواز فرست کلاس نیویورک-فلوریدا همه مسافران فکر می کنند که مهم ترین شخص جهان هستند.

خاطرات یک مهماندار

او در ادامه خاطره ای از این پرواز تعریف می کند: “یکبار مسافری ۴۰ ساله در پرواز فرست کلاس نیویورک-فلوریدا از من خواست تا دانه های بادام را از آجیلش سوا کنم و پنیر رنده شده را از سالادش جدا کنم. او به من دستور داد که سبزی گشنیز را از سالاد “تبوله” (تبوله نوعی سالاد عربی می باشد که به طور سنتی از بلغور، گوجه، خیار و جعفری ریزشده، سیر، پیاز، روغن زیتون، آبلیمو و نمک تشیل شده است) سوا کنم… این یکی از بدترین خاطرات من در این پرواز است”.

مهماندار

با اینکه اکثر مردم دوست دارند در مکان های شیک و مدرن و با افراد سطح بالا کار کنند اما این طور که پیداست هرگز نباید زود قضاوت کرد. مهمانداران شغل سخت و پر استرسی دارند و اینکه مسافران مسئولیت های مهم آنها را زیر سوال می برند و مانند پیشخدمت با آنها رفتار می کنند، اصلا برایشان خوشایند نیست. از این رو اکثر خدمه کابین هواپیما، پروازهای اکانومی را به فرست کلاس و بیزینس کلاس ترجیح می دهند.

منبع: سفرمی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سفر نگار  و آدرس safarnegar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.